Τρίτη 6 Απριλίου 2010

Τι μπορείτε να κάνετε για να έχετε καλό servis στις συσκευές

Σύμφωνα με άρθρο που δημοσίευσε χθές η ACTIVE APPLIANCE-εταιρεία υπηρεσιών για τις συσκευές όσον αφορά το service και την εγκατάστασή τους-οι περισσότεροι κατασκευαστές οικιακών συσκευών τείνουν συνήθως
 να εκθειάζουν τα πλεονεκτήματα των ευρημάτων τους ,αποσιωπώντας όμως άλλες στρατηγικές που ακολουθούν σχετικά με την πώλησή τους`συγκεκριμένα η μείωση του χρόνου εγγύησης σε συσκευές ,όπως ψυγεία,πλυντήρια κ.α.

Είναι φανερό πως πολύς κόσμος δεν αντιλήφθηκε αυτήν την καλά οργανωμένη κίνηση των μεγάλων «κολοσσών» με σκοπό την ελλαχιστοποίηση,θα τολμούσε να πεί κανείς, του χρόνου εγγύησης με την αγορά συσκευών. Η κίνηση αυτή άρχισε να τίθεται σε εφαρμογή από το 2005 στην κοίτιδα των συναλλαγών, ομοσπονδία των Η.Π.Α,όταν κατασκευαστές συσκευών όπως οι GENERAL ELECTRIC,WHIRLPOOL και MAYTAG μείωσαν σταδιακά τις εγγυήσεις τους σε ψυγεία,εστίες και πλυντήρια από δύο και τρία χρόνια ,που ήταν αρχικά σε μόνο ένα χρόνο. Με το ευρηματικότατο αυτό τέχνασμα ο ένας χρόνος εγγύησης καθιερώθηκε χωρίς περεταίρω επιπλοκές.

Ουσιαστικά όλοι οι μεγαλοι κατασκευαστές βλέπουν τα δεδομένα που κυριαρχούν σε ανταγωνιστές τους και αναλόγως πράττουν. Αν όλα βαίνουν καλώς, η μείωση του χρόνου εγγύησης μπορεί να αποτελέσει το εφαλτήριο λάκτισμα ,ώστε το προσωπικό που είναι υπεύθυνο για την επισκευή των συσκευών στις κορυφαίες εταιρείες να κινητοποιηθεί αποφαίροντας κέρδος στην εκάστοτε επιχείρηση ,εφόσον πια η εγγύηση έχει λήξει.

Ας μην γελιώμαστε...Καμμιά εταιρεία δεν λειτουργεί την υπηρεσία σέρβις για όλη την ημέρα.Και επειδή ζούμε στην Ελλάδα αυτό που θα πρέπει να προσέξει ο καταναλωτής είναι ποιό προιόν και ποιά ...εταιρεία αγοράζει.Εμείς το λέμε και το ξαναλέμε γι αυτό το λόγο.Να δούμε τι έχει να γίνει με τα κλιματιστικά.Μόνο εφέτος με την επιδότηση πουλήθηκαν 130-140000 συσκευές.

Το να τις φέρεις και να τις πουλήσεις όταν ενα υπουργείο βοηθά την πώληση είναι εύκολο.Μετά όμως.Πως μια εταιρεία που υποστήριζε 3000 κλιματιστικά θα μπορεί να υποστηρίξει 13000 αφού οι καταναλωτές αγόραζαν αρκεί να ήταν με επιδότηση?

Αρα διαβάζουμε τι μας προσφέρουν και είμαστε εξονυχιστικά ακριβείς για το τι αγοράζουμε.Πόσο χρόνο διαρκεί η εγγύηση.Τι περιλαμβάνει η εγγύηση.Εάν μετά με μικρό ποσοστό μπορούμε να έχουμε επέκταση της εγγύησης.Κάντε και μία ερευνα στο ίντερνετ Αναζητήστε την εταιρεία και δείτε τι σχόλια έχουν γραφτεί γι αυτήν.Τολμήστε πριν την αγορά να τηλεφωνήσετε στο σέρβις της εταιρείας και να ζητήσετε πληροφορίες.Δεν κοστίζει τίποτε ούτε πρόκειται να σας επιπλήξει κανείς.

Το θέμα πάντως με μικρή διαφορά απασχόλησε και τα αμερικανικά ΜΜΕ.Εκεί το πρόβλημα είναι το εξής.Μέχρι την κρίση οι εταιρείες έδιναν αρκετά χρόνια για σέρβις μιας συσκευής.

Σήμερα μια τυπική εγγύηση από κάποια κατασκευαστική καλύπτει το service του προιόντος που θα αγοραστεί, για μόνο ένα χρόνο από τη στιγμή της αγοράς του. Αν τυχόν μετά από το διάστημα αυτό το προΪόν σπάσει ή χαλάσει ,η επισκευή κοστίζει. Πρίν από την ισχύ του συγκεκριμένου καθεστώτος των εγγυήσεων, τα ακριβά μέρη των συσκευών ,όπως ο συμπιεστής του ψυγείου ή τα καλάθια των πλυντηρίων πιάτων συνήθως έφεραν εγγύηση 5-10 χρόνων. Σήμερα για την απόκτηση μεγαλύτερου χρόνου εγγύησης απαιτείται επιπλέον πληρωμή 70-140 ευρώ στην αντίστοιχη εταιρεία με ισχύ για περίπου 3 χρόνια.

Κάποιες εταιρείες επέμειναν στο οτι οι αλλαγές αυτές μόνο σκοπό είχαν την «απλοποίηση» των εγγυήσεων.

Μάλιστα εκπρόσωπος μεγάλης εταιρείας τόνισε πως οι καταναλωτές θα επωφελούνταν από την αλλαγή λόγω απλοποιημένων όρων,καθώς και από την ποιότητα των προΪόντων. Μετά από όλα αυτά λοιπόν ένα πράγμα καθίσταται σαφές: οι καταναλωτές αγοράζουν συσκευές στην ίδια τιμή δίχως την αντίστοιχη κάλυψη-εγγύηση.

syskeves.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου